Korona - Terveyspalvelut

Karanteeniohje

Omaolo

Omaolo-palvelussa voi tehdä koronan oirearvion ja sen kautta saa tarvittaessa yhteyden omaan terveyskeskukseen Äänekoskella.

Äänekosken terveyskeskuksessa otettu käyttöön koronapuhelin

Äänekosken terveyskeskuksessa on otettu keskiviikosta 4.11.2020 lähtien käyttöön erillinen koronapuhelin, joka palvelee kuntalaisia kaikissa koronaan liittyvissä asioissa. Palvelun tuottaa Luona Oy. Koronapuhelimen avulla pyritään vapauttamaan terveyskeskuksen palvelunumeroille resursseja ajanvaraukseen ja muihin neuvonta-asioihin.
Koronapuhelin p. 040 529 9769 palvelee arkisin klo 8–16 ja viikonloppuisin klo 9–15. Koronapuhelimeen jätettyihin soittopyyntöihin vastataan saman päivän aikana.

Soita koronapuhelimeen, jos asiasi koskee:                                       

  • Koronaepäilyä ja oireiden arviointia
  • Koronavilkku-sovelluksen ilmoitusta mahdollisesta altistumisesta
  • Koronanäytteenoton ajanvarauksia, toteuttamista tai tuloksia
  • Omaehtoista tai viranomaisen määräämää karanteenia
  • Muita koronaan liittyviä asioita

Muina, kuin edellä mainittuina koronapuhelimen palveluaikoina, soita korona-asioissa omaan terveyskeskukseen p. 020 632 2470.

Klo 18-08 ota yhteyttä Keski-Suomen keskussairaalan päivystysapuun p. 116 117

Lisätietoja:

Keijo Lukkarinen
Ylilääkäri
Äänekosken terveyskeskus
040 500 4313
keijo.lukkarinen@aanekoski.fi

Tiedote 18.9.2020 Tiedote 30.7.2020 Tiedote 11.5.2020 Tiedote 24.4.2020

Korona - Sosiaalipalvelut

Arjen tuen asiakasohjaus- ja neuvontapuhelin 

Arjen tuen neuvonta- ja asiakasohjausnumero on 040 646 3859 (arkisin klo 9 - 11.30 ja  12 - 13)

Puhelimessa annetaan yleistä neuvontaa, tukea ja ohjausta sekä ajantasaista tietoa Arjen tuen palveluista. Voit olla yhteydessä neuvontapuhelimeen, mikäli sinulla on huolta omasta tai läheisesi hyvinvoinnista tai arjessa selviytymisestä tai tarvitset neuvoja tukien ja etuuksien hakemisessa. Neuvonnan tehtävänä on alustavan palvelutarpeen selvittäminen ja tiedottaminen alueen palveluista asiakkaan tilanteessa. Tarvittaessa asiasi ohjataan eteenpäin asiakasohjaustiimille, joka ottaa sinuun yhteyttä palvelutarpeen arvioimiseksi. Yhteydenotto, joka johtaa palvelutarpeen arviointiin, kirjataan asiakastietojärjestelmään.

Ajankohtaista  /  Korona - Sosiaali- ja terveyspalvelut