Perheoikeudellisten palveluiden, perheasiain sovittelun ja aikuisten sosiaalipalvelujen verkkoajanvaraus poistuu käytöstä
Keski-Suomen hyvinvointialueen perheoikeudellisiin palveluihin, perheasiain sovitteluun ja aikuisten sosiaalipalveluihin ei voi varata aikaa verkossa 28.8. jälkeen, kun hyvis.fi-palvelun ajanvaraus poistuu käytöstä. Hyvinvointialue tiedottaa, kun uusi verkkoajanvarausjärjestelmä saadaan käyttöön. Muut Hyvis.fi-palvelun asiointimahdollisuudet säilyvät ennallaan.
Lastenvalvojalle voi varata ajan puhelimitse ja chatissä
Perheoikeudellisten palveluiden lastenvalvojille ja palveluohjaajille ei voi varata aikaa verkossa. Perheoikeudellisiin palvelujen ammattilaiselle ajan voi varata puhelimitse ja chatin kautta.
– Olemme harmissamme, että verkkoajanvaraus on toistaiseksi pois käytöstä. Olemme nyt laajentaneet puhelinaikoja sekä chat-aikoja, kertoo palvelupäällikkö Mirja Laitinen perheoikeudellisista palveluista.
Näin voit varata ajan perheoikeudellisiin palveluihin
Yleinen puhelinneuvonta ja ajanvaraus numerossa 014 266 7011
- maanantaisin klo 9–10
- tiistaisin klo 13–15
- keskiviikkoisin klo 10–12
- torstaisin klo 9–10
- perjantaisin klo 10–11
Lastenvalvojan henkilökohtainen puhelinaika ja ajanvaraus
- maanantaisin ja torstaisin klo 9–10
- katso puhelinnumero lapsen asuinalueen tai paikkakunnan työntekijän kohdalta
Chatin palveluaika laajenee 1.9. alkaen. Chat on avoinna
- maanantaisin klo 15–16.30
- tiistaisin klo 13–15
- keskiviikkoisin klo 10–12
- perjantaisin klo 10–11
Chatissa voit asioida nimettömästi. Kun haluat varata aikaa, työntekijä pyytää sinua tunnistautumaan. Chat avautuu muun muassa hyvinvointialueen etusivulta ja perheoikeudellisten palveluiden sivulta.
Verkossa voi edelleen jättää soittopyynnön lastenvalvojalle.
Jyväskylän perheneuvolan perheasiain sovitteluun aika varataan jatkossa puhelimitse
Myös perheasiain sovitteluun Jyväskylän perheneuvolaan on voinut varata ajan verkossa, mutta nyt verkkoajanvaraus poistuu käytöstä. Jatkossa ajan perheasiain sovitteluun voi varata soittamalla perheneuvolan toimistoon numeroon 014 266 3590 arkisin klo 9–11. Jyväskylän perheneuvolan sovittelu palvelee Jyväskylän, Muuramen, Hankasalmen, Joutsan, Toivakan, Uuraisten, Petäjäveden ja Luhangan asukkaita.
Muihin perheneuvoloihin perheasiain sovitteluun aika varataan entiseen tapaan puhelimitse.
Perheasiain sovittelu on tarkoitettu lapsiperheille, joissa vanhemmat miettivät eroamista tai ovat eronneet. Sovittelussa voidaan käsitellä parisuhteen lisäksi myös lasten asioiden järjestämistä ja yhteistyövanhemmuuteen liittyviä asioita, kuten kasvatuskysymyksiä. Perheasioiden sovittelua koskee erityinen, vahvempi salassapitovelvollisuus eikä asiakaskäynneistä kirjata keskustelusisältöjä.
Perheasiainsovittelua tuottaa myös Jyväskylän seurakunnan perheasiain neuvottelukeskus.
Aikuisten sosiaalipalvelujen ohjausta saatavilla puhelimitse tai chatin kautta
Aikuisten sosiaalipalveluihin voi olla yhteydessä joko puhelimitse tai hyvaks.fi-verkkosivulta löytyvän chatin kautta. Omalta sosiaaliasemalta tai sosiaaliohjaajan chatista saa apua ja ohjausta esimerkiksi työttömyyteen, talouteen, elämäntilanteen muutoksiin tai kriiseihin liittyvissä asioissa. Aikuissosiaalityön verkkoajanvaraus keskiviikosta 28.8. alkaen ei ole enää mahdollista järjestelmämuutoksesta johtuen.
Lisätietoja:
- Sirpa Sundgren, ICT-palvelupäällikkö, p. 050 316 0372, sirpa.sundgren(at)hyvaks.fi
- Mirja Laitinen, perheoikeudellisten palveluiden palvelupäällikkö, p. 050 311 8647, mirja.laitinen(at)hyvaks.fi
- Päivi Nevalainen, lasten ja perheiden erityisen tuen palveluiden palvelupäällikkö p. 050 412 1310, paivi.nevalainen(at)hyvaks.fi
- Laura Vänttinen, aikuisten sosiaalipalveluiden palvelupäällikkö, p. 050 347 1022, laura.m.vanttinen(at)hyvaks.fi
Uutinen julkaistu , muokattu 30.8.2024 klo 09:10